Nachtmedewerker II
Terug naar overzichtDe nachtmedewerker II is verantwoordelijk voor reguliere receptiewerkzaamheden, serviceverlening aan gasten, toezicht houden en uitvoeren van bewakingstaken tijdens de nachtdienst. Aanvullend is de nachtmedewerker II verantwoordelijk voor een aantal (financieel) administratieve taken. Functiehouder heeft een vakinhoudelijk leidinggevende.
Toegevoegde waarde |
Resultaatindicatoren |
---|---|
Serviceverlening In de nachtelijke uren zijn receptietaken verricht, zoals het ontvangen, in- en uitchecken van gasten, het afwikkelen van telefonische contacten en het behandelen van vragen en klachten. |
|
Consumptievoorziening Op verzoek zijn dranken en eenvoudige gerechten klaargemaakt en geserveerd. Zo nodig is het ontbijt klaargemaakt en geserveerd. |
|
Toezicht en bewaking Er is toegezien op en adequaat gehandeld bij onregelmatigheden en ongewenste bezoekers. Indien nodig zijn bevoegde collega’s/autoriteiten ingeschakeld en gasten zijn begeleid bij noodsituaties. |
|
Kassa- en verantwoordingswerkzaamheden De kassa is gecontroleerd, afgedragen en verantwoord. Het ontvangen geld is op juiste wijze opgeborgen/afgestort. |
|
(Financieel) administratieve verwerking Controles op dagelijkse kassa-afrekeningen zijn uitgevoerd, waarbij verschillen zijn opgelost c.q. verantwoord. De dagelijkse omzet en gastenrekeningen zijn verwerkt en diverse (omzet)overzichten zijn opgesteld. |
|
Bezwarende omstandigheden
- enerverende werkomstandigheden bij calamiteiten en ongewenste confrontaties;
- kans op letsel bij calamiteiten en door contact met ongewenste bezoekers en lastige gasten.
Competentieprofiel
Communiceren:
- formuleert helder zodat de ander het begrijpt;
- luistert goed en reageert op wat de ander zegt;
- vraagt door als dat nodig is.
Gastgerichtheid:
- is hoffelijk, voorkomend en welgemanierd naar anderen;
- vermijdt uitspraken als ‘nee, dat kan niet’ of ‘het is druk’ zonder uitleg;
- biedt ook ongevraagd extra service;
- onderzoekt hoe gasten adequaat en optimaal te helpen.
Overtuigingskracht:
- speelt met manieren/argumenten om anderen voor zich te winnen;
- straalt enthousiasme en overtuiging uit voor de eigen ideeën;
- is zelfbewust en stellig in zijn optreden.
Zelfstandigheid:
- heeft nauwelijks begeleiding nodig, weet wat hij wanneer en hoe moet doen;
- lost de voorkomende dagelijkse problemen zelf op;
- pakt zelf nieuwe werkzaamheden op.
Niveau-onderscheidende kenmerken
Functiegroep |
4 |
5 (referentie) |
6 |
---|---|---|---|
Nachtmedewerker I |
Nachtmedewerker II |
Nachtmedewerker III |
|
Aard werkzaamheden |
|
aanvullend:
|
|
Begeleiding collega’s |
|
|
|
Kennis en ervaring |
|
Aanvullend:
|
Aanvullend:
|
Downloads
Om je eigen bedrijfsfunctie op te stellen, kun je het functiedocument downloaden als Microsoft Word- of Pdf-bestand. Het functiedocument omvat een omschrijving van de referentiefunctie en de niveau-onderscheidende kenmerken. In de Word-bestanden kun je de functie herschrijven zodat deze passend is voor je eigen organisatie.