Medewerker wellness II
Terug naar overzichtDe medewerker wellness II komt overwegend voor in het grote hotelbedrijf dat beschikt over een eigen wellness-faciliteit. Hij/zij draagt zorg voor de uitvoering van algemene en enkele specialistische schoonheidsbehandelingen op het gebied van gezicht, lichaam of wellness, dan wel cosmetische hand-, nagel- en voetverzorging. De medewerker wellness II genereert een positieve bijdrage aan de bedrijfseconomische resultaten door een efficiënt tijdsgebruik en realisatie van omzet van cosmeticaproducten. Functiehouder heeft een vakinhoudelijk leidinggevende.
Toegevoegde waarde |
Resultaatindicatoren |
---|---|
Intake en voorbereiding Afspraken met cliënten zijn ingepland. Cliënten zijn ontvangen, hebben een intakegesprek en de anamnese is opgenomen. De (huid)conditie is beoordeeld en dient als input voor het uitbrengen van een advies over het behandelplan. De benodigde apparatuur en hulpmiddelen zijn gereed gemaakt. |
|
Uitvoering behandeling Behandelingen zijn volgens het afgesproken behandelplan uitgevoerd. De cliënt is geadviseerd en geïnstrueerd over het gebruik van cosmetica- en lichaamsverzorgende producten. |
|
Verkoop van cosmeticaproducten Geschikte cosmeticaproducten voor de cliënt zijn onder de aandacht gebracht en eventueel verkocht. |
|
Afronding en administratieve opvolging Met de cliënt is afgerekend en eventuele vervolgafspraken zijn gemaakt. Het klantendossier is tijdig bijgewerkt. Gedurende de shift zijn ondersteunende werkzaamheden verricht, o.m. opruimen van de werkomgeving, controleren van voorraden, verzorgen van de was e.d. |
|
Bezwarende omstandigheden
- veelal plaatsgebonden werk;
- hinder van geuren/chemicaliën bij het verwerken van/werken met specifieke producten.
Competentieprofiel
Gastgerichtheid:
- is hoffelijk, voorkomend en welgemanierd naar anderen;
- vermijdt uitspraken als ‘nee, dat kan niet’ of ‘het is druk’ zonder uitleg;
- biedt ook ongevraagd extra service;
- onderzoekt hoe gasten adequaat en optimaal te helpen.
Oog voor detail / Nauwgezet:
- is grondig, controleert de eigen werkzaamheden;
- is ordelijk en werkt overzichtelijk, ook bij overdracht van werkzaamheden;
- werkt volgens vaste procedures, voert de nodige controles uit.
Representatief:
- presenteert zich naar gasten/externen in lijn met het imago van het bedrijf;
- komt goed over bij anderen;
- streeft het handelen volgens de goede manieren altijd na.
Sociaal ingesteld:
- werkt graag samen;
- heeft interesse in de ander;
- voelt aan wanneer hij afstand moet houden;
- is tegemoetkomend, begripvol en behulpzaam naar anderen.
Niveau-onderscheidende kenmerken
Functiegroep |
6 |
7 (referentie) |
8 |
---|---|---|---|
Medewerker wellness I |
Medewerker wellness II |
Medewerker wellness III |
|
Aard werkzaamheden |
|
Aanvullend:
|
Aanvullend:
|
Diversiteit behandelingen |
|
|
|
Begeleiding collega’s |
|
|
|
Kennis en ervaring |
|
|
Aanvullend:
|
Downloads
Om je eigen bedrijfsfunctie op te stellen, kun je het functiedocument downloaden als Microsoft Word- of Pdf-bestand. Het functiedocument omvat een omschrijving van de referentiefunctie en de niveau-onderscheidende kenmerken. In de Word-bestanden kun je de functie herschrijven zodat deze passend is voor je eigen organisatie.