Medewerker marketing & communicatie II
Terug naar overzichtDe medewerker marketing & communicatie II draagt bij aan de naamsbekendheid van (diensten, faciliteiten en arrangement van) het bedrijf bij gedefinieerde doelgroepen door het inzetten en monitoren van online en offline communicatiemiddelen, door een actief social media beheer en door de organisatie van evenementen. Daarbij werkt hij/zij samen met externen, zoals digital marketeers, vormgevers, drukkers, evenementenorganisaties e.d. Functiehouder heeft een vakinhoudelijk leidinggevende.
Toegevoegde waarde |
Resultaatindicatoren |
---|---|
Input marketing- en communicatiebeleid Op basis van inzicht in ontwikkelingen in de markt en/of bij concurrenten zijn voorstellen gedaan voor de ontwikkeling en bijstelling van producten en diensten (arrangementen, acties) en de presentatie daarvan. |
|
Realisatie communicatiemiddelen Aansluitend op de gestelde kaders en doelstelling is de productie van on-/offline communicatiemiddelen gerealiseerd door het ‘briefen’ en toetsen van bijdragen externen, zelf verzorgen van inhoudelijke bijdragen (tekstredactie, vormgeving) en afstemmen en bewaken van voortgang om tijdige totstandkoming te borgen. Prijs-, lever- en uitvoeringscondities zijn beoordeeld en de uitvoering is bewaakt. |
|
Beheer social media De content van websites en informatievoorziening via sociale media is proactief en reactief beheerd en toegesneden op het beoogd effect van informatievoorziening voor de diverse doelgroepen. |
|
Evenementen en persconferenties Evenementen (waaronder publiekstrekkende evenementen en persconferenties) zijn voorbereid, georganiseerd en begeleid. Persinformatie is samengesteld en verspreid. |
|
Effectmeting communicatie-activiteiten De resultaten en het effect van concrete communicatie-activiteiten zijn gemeten met behulp van daarop toegesneden onderzoeken en de uitkomsten zijn gerapporteerd. |
|
Bezwarende omstandigheden
Niet van toepassing.
Competentieprofiel
Initiatief nemen:
- begint uit zichzelf, wacht niet af;
- heeft vertrouwen in eigen kunnen en kwaliteit;
- kijkt in het eigen werk vooruit en komt in actie als dat nodig is;
- ziet wanneer zaken (ook buiten het eigen werk) blijven liggen en pakt ze op als dat kan.
Kwaliteitsgericht:
- corrigeert direct als niet aan de eisen wordt voldaan;
- vraagt terugkoppeling van gasten over kwaliteit en service;
- komt met voorstellen om zaken beter te doen.
Netwerkgericht:
- legt gemakkelijk contacten;
- maakt effectief gebruik van contacten om zaken te regelen;
- weet ingangen voor zichzelf te creëren;
- werkt actief aan het onderhouden/bestendigen van de relatie.
Representatief:
- presenteert zich naar gasten/externen in lijn met het imago van het bedrijf;
- komt goed over bij anderen;
- streeft het handelen volgens de goede manieren altijd na.
Trendgericht:
- wil zijn klanten(groep) steeds iets vernieuwends bieden;
- zoekt actief naar informatie in vakbladen, publicaties e.d.;
- zoekt actief naar trends door met vakgenoten te spreken;
- neemt trends uit de markt over in het eigen werk.
Niveau-onderscheidende kenmerken
Functiegroep |
7 |
8 (referentie) |
9 |
---|---|---|---|
Medewerker marketing & communicatie I |
Medewerker marketing & communicatie II |
Medewerker marketing & communicatie III |
|
Scope |
|
|
Aanvullend:
|
Bijdragen aan marketing- en communicatiebeleid |
|
|
|
Positie in het bedrijf |
|
|
Aanvullend:
|
Aard externe contacten |
|
|
|
Kennis en ervaring |
|
|
|
Downloads
Om je eigen bedrijfsfunctie op te stellen, kun je het functiedocument downloaden als Microsoft Word- of Pdf-bestand. Het functiedocument omvat een omschrijving van de referentiefunctie en de niveau-onderscheidende kenmerken. In de Word-bestanden kun je de functie herschrijven zodat deze passend is voor je eigen organisatie.