Medewerker huishouding II
Terug naar overzichtDe medewerker huishouding II draagt zorg voor het verblijfsgereed maken van gastenkamers (bedden opmaken, stofzuigen, aanvullen verbruiksartikelen e.d.) en verrichten van schoonmaakwerkzaamheden in algemene gasten- en bedrijfsruimtes. Functiehouder heeft een vakinhoudelijk leidinggevende.
Toegevoegde waarde |
Resultaatindicatoren |
---|---|
Verblijfsgereed maken van gastenkamers Gastenkamers zijn gereedgemaakt door o.m. het opmaken van bedden en het schoonmaken van kamers, inventaris, badkamers en toiletten. Indien nodig is stoffering verwisseld. Gebruiks- en verbruiksartikelen zijn aangevuld en afval is afgevoerd. Op verzoek zijn kleine gastenattenties verzorgd. |
|
Signaleren technische reparaties (Technische) voorzieningen zijn gecontroleerd en mankementen/tekorten zijn gesignaleerd en doorgegeven aan betreffende collega. Eenduidige technische handelingen zijn zelf uitgevoerd. |
|
Reiniging algemene ruimten Algemene ruimten zijn volledig schoongemaakt en sanitaire ruimtes zijn gereinigd. De inventaris is volgens gewenste indeling geordend. |
|
Ondersteuning afdeling Bij het inrichten van kamers en bij interne verhuizingen is er geassisteerd. Ondersteunende werkzaamheden voor de afdeling en/of collega’s zijn verricht. |
|
Bezwarende omstandigheden
- krachtsinspanning bij het (handmatig) schoonmaken en het tillen/verplaatsen van volle waszakken, meubilair, dozen aanvullingen voor minibars;
- lopend en staand en in gedwongen houding werken;
- onaangenaam werk bij het reinigen van sanitaire voorzieningen;
- kans op letsel als gevolg van het omgaan met (chemische) reinigingsmiddelen.
Competentieprofiel
Gastgerichtheid:
- is hoffelijk, voorkomend en welgemanierd naar anderen;
- vermijdt uitspraken als ‘nee, dat kan niet’ of ‘het is druk’ zonder uitleg;
- biedt ook ongevraagd extra service;
- onderzoekt hoe gasten adequaat en optimaal te helpen.
Oog voor detail / Nauwgezet:
- is grondig, controleert de eigen werkzaamheden;
- is ordelijk en werkt overzichtelijk, ook bij overdracht van werkzaamheden;
- werkt volgens vaste procedures, voert de nodige controles uit.
Inzet tonen:
- is bereid om alles aan te pakken;
- is niet tevreden met een gemiddelde prestatie;
- stopt pas als het werk klaar is;
- neemt verantwoordelijkheid voor het eigen werk.
Niveau-onderscheidende kenmerken
Functiegroep |
2 |
3 (referentie) |
---|---|---|
Medewerker huishouding I |
Medewerker huishouding II |
|
Segment |
Regulier segment:
|
Luxe segment:
|
Zelfstandigheid |
|
|
Omvangrijkheid werkzaamheden |
|
|
Leidend sturingsprincipe |
|
Aanvullend:
|
Kennis en ervaring |
|
|
Downloads
Om je eigen bedrijfsfunctie op te stellen, kun je het functiedocument downloaden als Microsoft Word- of Pdf-bestand. Het functiedocument omvat een omschrijving van de referentiefunctie en de niveau-onderscheidende kenmerken. In de Word-bestanden kun je de functie herschrijven zodat deze passend is voor je eigen organisatie.