Medewerker crediteurenadministratie II
Terug naar overzichtDe functie van medewerker crediteurenadministratie II komt vooral voor in het grotere horecabedrijf, met een relatief grote afdeling die de volledige financiële administratie verzorgt en waar het administratief werk in verschillende functies is ondergebracht. De medewerker crediteurenadministratie II is verantwoordelijk voor het controleren en betaalbaar stellen van ontvangen facturen, het uitzoeken en oplossen van verschillen (orderbon/offerte/factuur), behandelen van ontvangen betalingsherinneringen en de correcte boekhoudkundige verwerking van de inkoopfacturen in de financiële administratie. Functiehouder heeft een vakinhoudelijke leidinggevende.
Toegevoegde waarde |
Resultaatindicatoren |
---|---|
Controle en administratieve verwerking inkomende facturen Factuurgegevens zijn gecontroleerd waarbij vervolgens de facturen worden gefiatteerd en ingeboekt. Afwijkingen zijn gesignaleerd en ontbrekende gegevens zijn opgevraagd. Goedgekeurde facturen zijn betaalbaar gesteld en later gearchiveerd. |
|
Registratie en informatie-uitwisseling Gegevens en afwijkingen zijn geregistreerd. Er vindt continu informatie-uitwisseling plaats met inkoop en/of leidinggevende over o.a. crediteuren, leveranciers en afwijkingen, met eventuele vervolgacties. Voor de juiste verwerking van facturen zijn gegevens over crediteuren actueel en volledig. |
|
Bezwarende omstandigheden
- Inspannende houding en eenzijdige belasting van oog- en rugspieren bij het werken met een computer/laptop of geautomatiseerd systeem.
Niveau-onderscheidende kenmerken
Functiegroep |
4 |
5 (referentie) |
6 |
---|---|---|---|
Medewerker crediteurenadministratie I |
Medewerker crediteurenadministratie II |
Medewerker crediteurenadministratie III |
|
Aard werkzaamheden |
|
|
|
Samenwerking inkoop |
|
|
|
Optimalisatie |
|
|
|
Kennis en ervaring |
|
|
|
Downloads
Om je eigen bedrijfsfunctie op te stellen, kun je het functiedocument downloaden als Microsoft Word- of Pdf-bestand. Het functiedocument omvat een omschrijving van de referentiefunctie en de niveau-onderscheidende kenmerken. In de Word-bestanden kun je de functie herschrijven zodat deze passend is voor je eigen organisatie.