Hoofd frontoffice II
Terug naar overzichtHet hoofd frontoffice II is verantwoordelijk voor afwikkeling van de reserveringen, serviceverlening aan gasten (balie-/receptie, sleutelbeheer en nachtaudit (24/7)), bagagebehandeling en het toezicht op veiligheid. De focus ligt op het borgen van een kwalitatief hoogwaardige dienstverlening en op het bewaken van de efficiency/productiviteit en het afdelingsrendement. Kern van het werk ligt daarmee in het opstellen van plannen en begrotingen en bewaken van de realisatie hiervan. De aan te sturen afdeling bestaat uit gemiddeld 25-30 (parttime) medewerkers. Het hoofd frontoffice II voorziet in het operationele personeelsbeheer (verzuim, functioneren, werving en selectie) en draagt bij aan verbeteringen van de formule, kwaliteit en het rendement. Functiehouder heeft een niet-vakinhoudelijk leidinggevende.
Toegevoegde waarde |
Resultaatindicatoren |
---|---|
Opstellen en realisatie jaarplan Op basis van aard en omvang van te verlenen dienstverlening is een jaarplan opgesteld en toegelicht aan directie. Operationele doelstellingen zijn vastgesteld in samenwerking met de leidinggevende. De realisatie van het jaarplan is gemonitord en tijdig bijgestuurd bij afwijkingen. |
|
Operationele coördinatie De personeelsinzet is geoptimaliseerd, roosters zijn beoordeeld of zelf opgesteld en afdelingschefs zijn begeleid. Er is toegezien op de uitvoering van werkzaamheden, het gebruik en beheer van ruimten, apparatuur e.d., naleving van voorschriften en bij (dreigende)afwijkingen is bijgestuurd. Complexe reserveringsaanvragen en/of klachten zijn afgehandeld en opgelost. |
|
Verbetervoorstellen & optimalisatie Structurele knelpunten zijn gesignaleerd en werkprocessen en procedures zijn geëvalueerd. Advies t.a.v. optimalisaties is gegeven en verbetervoorstellen zijn gedaan. Na goedkeuring zijn verbeteringen/aanpassingen geïmplementeerd. |
|
Personeelsmanagement De afdeling beschikt over een bezetting met de juiste kwaliteit en kwantiteit, ook op langere termijn, waarmee de toegevoegde waarde van de afdeling wordt gerealiseerd. De resultaatbijdragen, ontwikkeling, betrokkenheid en motivatie van medewerkers zijn effectief aangestuurd. |
|
Bezwarende omstandigheden
- Niet van toepassing.
Niveau-onderscheidende kenmerken
Functiegroep |
7 |
8 (referentie) |
9 |
---|---|---|---|
Hoofd frontoffice I |
Hoofd frontoffice II |
Hoofd frontoffice III |
|
Zelfstandigheid |
|
|
|
Complexiteit |
|
|
|
Diversiteit van disciplines |
|
|
|
Kennis en ervaring |
|
Aanvullend:
|
Aanvullend
|
Downloads
Om je eigen bedrijfsfunctie op te stellen, kun je het functiedocument downloaden als Microsoft Word- of Pdf-bestand. Het functiedocument omvat een omschrijving van de referentiefunctie en de niveau-onderscheidende kenmerken. In de Word-bestanden kun je de functie herschrijven zodat deze passend is voor je eigen organisatie.