Controleur toegangskaarten I
Terug naar overzichtDe controleur toegangskaarten I is verantwoordelijk voor het controleren van toegangskaarten en assisteren bij verkopen, het begeleiden van bezoekers naar (gereserveerde) plaatsen en oplossen van voorkomende problemen (dubbele reserveringen, bezette plaatsen, te laat arriverende gasten). Daarnaast draagt de controleur toegangskaarten I bij aan het controleren van toegangskaarten bij evenementen (festival, discotheek e.d.). Functiehouder heeft een vakinhoudelijk leidinggevende.
Toegevoegde waarde |
Resultaatindicatoren |
---|---|
Toegangscontrole en -begeleiding Toegangskaarten zijn gecontroleerd op juistheid en bezoekers zijn begeleid naar plaatsen. Problemen (te laat arriverende gasten, dubbele reserveringen e.d.) zijn opgelost. |
|
Zaalbeheer In de zaal is toegezien op orde en netheid, bij onregelmatigheden is er tijdig ingegrepen. |
|
Facilitaire voorbereiding en afsluiting Er is assistentie verleend bij het klaarzetten van de zaal en de verkoop van snoep en dranken. Na afloop zijn de zaal en overige faciliteiten opgeruimd en schoongemaakt. |
|
Bezwarende omstandigheden
- krachtsinspanning bij het tillen van stoelen en tafels en bij het hanteren van schoonmaakgereedschappen;
- bukken en buigen bij schoonmaakwerkzaamheden;
- onaangenaam werk bij het reinigen van toiletten.
Competentieprofiel
Gastgerichtheid:
- is hoffelijk, voorkomend en welgemanierd naar anderen;
- vermijdt uitspraken als ‘nee, dat kan niet’ of ‘het is druk’ zonder uitleg;
- biedt ook ongevraagd extra service;
- onderzoekt hoe gasten adequaat en optimaal te helpen.
Oplossingsgericht:
- richt zich niet op problemen, maar op oplossingen;
- is pragmatisch, kiest voor praktische en snelle oplossingen;
- blijft niet lang dralen in het analyseren van het probleem.
Representatief:
- presenteert zich naar gasten/externen in lijn met het imago van het bedrijf;
- komt goed over bij anderen;
- streeft het handelen volgens de goede manieren altijd na.
Zelfbeheersing:
- blijft in moeilijke/repressieve situaties kalm en beheerst;
- weet de eigen emoties te beheersen;
- vermijdt agressief gedrag naar anderen.
Niveau-onderscheidende kenmerken
Functiegroep |
2 (referentie) |
3 |
---|---|---|
Controleur toegangskaarten I |
Controleur toegangskaarten II |
|
Aard werkzaamheden |
|
Aanvullend:
|
Begeleiding collega’s |
|
|
Kennis en ervaring |
|
Aanvullend:
|
Downloads
Om je eigen bedrijfsfunctie op te stellen, kun je het functiedocument downloaden als Microsoft Word- of Pdf-bestand. Het functiedocument omvat een omschrijving van de referentiefunctie en de niveau-onderscheidende kenmerken. In de Word-bestanden kun je de functie herschrijven zodat deze passend is voor je eigen organisatie.