Administratief Medewerker II

Administratief Medewerker II

Terug naar overzicht

De functie van administratief medewerker II komt vooral voor in het grotere horecabedrijf, met een relatief grote afdeling die de volledige financiële administratie verzorgt en waar het administratief werk in verschillende functies is ondergebracht. De administratief medewerker II is verantwoordelijk voor (eenvoudige) administratieve en ondersteunende werkzaamheden ten behoeve van de financiële afdeling, zoals het verwerken en controleren van dagelijkse gegevens en verzorgen van eenduidige secretariële werkzaamheden. Functiehouder heeft een vakinhoudelijke leidinggevende

Toegevoegde waarde

Resultaatindicatoren

Cijfermatige controle en gegevensverwerking

Gegevens zijn gecontroleerd, verwerkt en ingevoerd, waarbij afwijkingen zijn gesignaleerd en gemeld bij betrokkenen. Grote afwijkingen of bijzonderheden zijn geëscaleerd naar de leidinggevende.

  • juistheid en volledigheid;
  • nauwkeurigheid;
  • tijdige signalering en escalatie van afwijkingen;
  • tijdige oplevering van gegevens/overzichten.

Afdelingsondersteuning

De afdeling is ondersteund in de uitvoering van eenduidige secretariële werkzaamheden (zoals het opstellen en verzenden van e-mails, archiveren van stukken en het aannemen en doorgeven van telefoongesprekken).

  • kwaliteit van uitvoering;
  • foutloze notities, facturen, brieven, e.d.;
  • tijdige verzending van stukken;
  • conform huisstijl.

Bezwarende omstandigheden

  • Inspannende houding en eenzijdige belasting van oog- en rugspieren bij het werken met een computer/laptop of geautomatiseerd systeem.

Competentieprofiel

Inzet tonen:

  • is bereid om alles aan te pakken;
  • is niet tevreden met een gemiddelde prestatie;
  • stopt pas als het werk klaar is;
  • neemt verantwoordelijkheid voor het eigen werk.

Oog voor detail / Nauwgezet:

  • is grondig, controleert de eigen werkzaamheden;
  • is ordelijk en werkt overzichtelijk, ook bij overdracht van werkzaamheden;
  • werkt volgens vaste procedures, voert de nodige controles uit.

Samenwerken:

  • stelt het gezamenlijke belang boven het eigen belang;
  • helpt collega’s ook zonder dat ze er om vragen;
  • gaat uit van het motto ‘vele handen maken licht werk’;
  • heeft een prettige en plezierige omgang met collega’s.

Zelfstandig:

  • heeft nauwelijks begeleiding nodig, weet wat hij wanneer en hoe moet doen;
  • lost de voorkomende dagelijkse problemen zelf op;
  • pakt zelf nieuwe werkzaamheden op.

Niveau-onderscheidende kenmerken

Functiegroep

3

4 (referentie)

Administratief Medewerker I

Administratief Medewerker II

Typering bijdragen

  • gericht op de algemene administratieve ondersteuning van de afdeling;
  • reguliere werkzaamheden binnen afgebakende kaders en vastgestelde procedures;
  • repeterende en overzichtelijke taken;
  • overnemen van gekregen gegevens in bestanden/systemen.
  • gericht op licht financieel administratieve taken;
  • complexere werkzaamheden waarbij eigen interpretatie van zaken soms vereist is;
  • repeterende en overzichtelijke taken;
  • eenvoudige voor- of nabewerkingen.

Aard en moeilijkheid controles

  • één op één vergelijken van gegevens/cijfers;
  • afwijkingen zijn eenduidig waarneembaar;
  • afwijkingen worden gesignaleerd, zonder er conclusies aan te verbinden.
  • vergelijken van gegevens/cijfers met verschillende bronnen/overzichten;
  • controleren en vaststellen van afwijkingen vragen om eenvoudige bewerking van gegevens;
  • bij afwijkingen vindt, op basis van eigen conclusies, navraag plaats bij betrokkenen en betreft uitwisseling van feiten.

Kennis en ervaring 

  • mbo 2 werk- en denkniveau;
  • kennis van en ervaring met Excel en overige Office-programma’s.
  • mbo 2-3 werk- en denkniveau;
  • basiskennis van financiële administratie;
  • praktisch inzicht in de opbouw en werking van de gehanteerde applicaties.

Downloads

Om je eigen bedrijfsfunctie op te stellen, kun je het functiedocument downloaden als Microsoft Word- of Pdf-bestand. Het functiedocument omvat een omschrijving van de referentiefunctie en de niveau-onderscheidende kenmerken. In de Word-bestanden kun je de functie herschrijven zodat deze passend is voor je eigen organisatie.